Persoonsontwikkeling, om van waarde te zijn!
Heb je ze weleens langs de weg gezien? Een rij gekapte bomen? Vaak ziet het er nogal lelijk uit. Als een echte kaalslag. In Barneveld was een paar jaar geleden vanuit de gemeente het idee om een rij prachtige oude bomen te kappen langs een belangrijke doorgaande weg. Veel protest. Uiteindelijk bleven ze staan.
En toch, als je zo'n afgehouwen stronk van dichtbij bekijkt, zie je vaak dat er ook weer nieuwe loten groeien aan de zijkant. Een prachtig begin van iets nieuws!
Deze tijd lijkt soms ook wel zo'n kaalslag. Wat kan er veel niet door gaan, moet er veel anders, is er veel aan de hand. En toch zet het je soms ook echt stil bij wat er nu belangrijk is. Kun je meer genieten van de écht belangrijke dingen. Levert het misschien ook wel bijzondere en mooie momenten op.
Dat besefte ik mij deze week weer, toen de kinderen weer op school kwamen. Wat hebben we ze gemist. Maar ook: wat leek het eerder vaak maar gewoon dat we elke dag naar school konden gaan. Wat is het eigenlijk bijzonder!
‘Mijn plan met jullie staat vast – spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.’ Jeremia 29:11
Herman van den Berkt
Vanuit het personeel Zowel juf Jennifer als juf Nelleke kunnen helaas beiden momenteel niet bij 'hun' groep 1b zijn.
Juf Jennifer heeft een corona test afgenomen. Deze bleek positief. Inmiddels heeft de juf ook flinke klachten ontwikkeld als koorts en hoofdpijn en ligt zij vooral veel op bed.
Juf Nelleke heeft de afgelopen thuiswerkperiode een aantal contacten voor de groep kunnen doen. Daarna was zij echter telkens heel moe. Het zuurstofgehalte in het bloed blijkt nog veel te laag. In overleg met de arbo arts, mag de juf de komende weken nog niet beginnen met werken.
Beide juffen wensen we heel veel beterschap toe!
Start op school Na een periode thuisonderwijs is het heerlijk om de kinderen weer op school te zien. Weliswaar nog binnen een aantal maatregelen, maar het gebouw bruist en leeft weer!
Natuurlijk richten we ons in deze periode op het weer samen zijn. Opnieuw als groep een her start maken en het weer wennen aan de dagelijkse structuur. In deze week wordt er veel tijd besteed aan de sociale structuur binnen de groep.
Bij deze cito toetsen is het doel niet om dan zo ‘hoog mogelijk te scoren’, maar om zo goed mogelijk te zien waar de kinderen staan. Dit gebruiken we naast onze eigen informatie om ons onderwijs zo snel en goed mogelijk waar nodig aan te passen aan wat de kinderen nodig hebben. In verschillende media wordt gesproken over ontstane achterstanden. We gebruiken verschillende toetsen om te beoordelen of dit ook echt het geval is, en welke aanpassingen we zo nodig doen.
Dit betekent ook dat we in de kalender van de komende periode een aantal wijzigingen door voeren. Vorig jaar hebben we er voor gekozen een aangepast ‘corona’ rapport mee te geven. Daar kiezen we nu niet voor. We willen een inhoudelijk goed rapport mee te geven, en de leerkrachten de gelegenheid te geven om goed met u in gesprek te gaan. Daarom worden zowel het rapport als ook de 10 minuten gesprekken wat opgeschoven.
Het rapport zal op woensdag 31 maart mee gegeven worden. De week erna zijn de spreekavonden op dinsdag 6 en donderdag 8 april
Verrijkingsgroepen Bubbels en verrijking dat was ook een leuke puzzel maar we zijn eruit! Waar we altijd klassen doorbrekend samenwerken en leren kan dat nu niet. We hebben alle kinderen geëvalueerd en er zijn nieuwe aanmeldingen gedaan. Zolang we werken in bubbels komt elke groep 1x in de 14 dagen bij de verrijking buiten de klas, 1 blok. Vervolgens krijgen ze voor twee blokken een opdracht mee in de klas. Zo krijgen deze leerlingen toch een uitdagend aanbod en mogelijkheid om in een kleine groep het leren leren te bespreken.
De kinderen die afgelopen half jaar bij de verrijking hebben mee gedraaid ontvangen bij hun rapport ook een rapportkaart van de verrijking. De kinderen die net starten krijgen dat voor de zomervakantie. Voor de meivakantie ontvangen alle ouders van de betreffende leerlingen een update van wat we hebben gedaan.
Beat your Barriers Voor alle basisschoolkinderen in Nijkerk: Wil jij een medaille winnen en lekker in de buitenlucht bezig zijn? Doe dan gezellig met ons mee!!
De komende 4 weken, van 5 februari tot 5 maart kun je door sportieve opdrachten te doen iedere week een letter vinden. Wij posten wekelijks de locatie (altijd rondom het park van de Bogen) waar je de opdracht kan vinden. Iedere opdracht heeft verschillende moeilijkheidsniveaus. Na 4 weken vormen deze letters een woord waarmee je jouw supergave medaille wint.
Meld je hier aan/stuur een mail naar info@beatyourbarriers.nl of volg ons oponze instagrampagina, dan krijg je alle informatie toegestuurd om mee te doen met deze leuke sportieve activiteit!
Met sportieve groet,
Team Beat your Barriers
Helaas Wellicht ten overvloede, maar zowel de schoonmaakavond (17 feb.) als de open morgen van maart kunnen niet door gaan.
Kalender 21-27 februari Voorjaarsvakantie 2 maart Studiemiddag (kinderen vanaf 12u vrij) 4 maart MR vergadering 10 maart Biddag 31 maart Rapporten mee 6 en 8 april Spreekavonden
Jarig in week 7 Zo 14 feb. Guus vd H. (9 jaar) Juf Stephanie (30 jaar) Di 16 feb. Tessa d K. (12 jaar) Derek vd W. (5 jaar) Wo 17 feb. Naud B. (11 jaar) Do 18 feb. Juf Jolien (23 jaar) Jarig in week 8 Ma 22 feb. Hidde B. (7 jaar) Thije v D. (5 jaar) Daan W. (9 jaar) Juf Martha (42 jaar) Di 23 feb. Jessie vd B. (9 jaar) Fem M. (6 jaar) Eva v R. (11 jaar) Wo 24 feb. Eva K. (8 jaar) Anna S. (11 jaar) Do 25 feb. Victor vd Horst (5 jaar) Vr 26 feb. Bram C. (7 jaar) Za 27 feb. Liliana G. (5 jaar) Wytse J. (12 jaar) Jarig in week 9 Zo 28 feb. Bram B. (9 jaar) Stijn d G. (9 jaar) Ma 1 mrt Feline K. (6 jaar) Di 2 maart Jesse H. (5 jaar) Justin v P. (9 jaar) Za 6 maart Vera v ’t K. (9 jaar) Simay S. (9 jaar) Romée V. (6 jaar) |